Friday, November 13, 2009

小欣為我請病假

今天是家長日。當我正在奇怪為什麼老師沒有和我約時間﹐昨晚我就收到老師的兩則短訊如下﹕

1) Hi, tomorrow we have Parent Teacher Conference. Please do not send your child to school. Thank you.

2) Hi, understand from Yee Shin that you are sick. We will schedule a day during school holiday. Get well soon.

早上小欣醒來後﹐我問她為什麼向老師說媽媽病了﹐她只是對我微笑但不答我。這證明她是清楚知道自己做了什麼好事。要命﹗三歲多就會為我請病假﹐ 何況是上小學後﹖真是不知好氣還是好笑﹖﹗

1 comment: